I förra veckan satte jag mig ned med min kompis och entreprenörs-kollega Tina Lindahl för att snacka digital marknadsföring. Tina hjälper kvinnor att koncepta, paketera och lansera sig själva och sin business – och hon är riktigt jäkla grym på det (plus en superhärlig person).
Ni som hängt med ett tag på bloggen minns säkert Tina från Sociala medierdagen som vi startade upp ihop med Cecilia och Jenni på Digitalsnack.
Vi har känt varandra i flera år nu och det är så kul att ha en så driven och kunnig person som Tina i sitt liv. Förutom att hon ger mig så mycket pepp och inspiration så har hon också stöttat mig genom tuffa tider och finns alltid där när man behöver bolla något man kämpar med.
Och nu har Tina dragit igång en videoserie, Tina Talks, där hon intervjuar olika inspirerande och kunniga företagare om deras expertområden.
Och i veckans avsnitt är det alltså jag som fått äran! Så då fokuserade vi på teknik och digitala hjälpmedel för marknadsföring.
För dig som är ny som företagare eller som kämpar med det digitala kan det ju vara oerhört jobbigt och tidskrävande att navigera i alla kanaler och verktyg som finns.
Därför ville jag dela med mig av de tre saker som jag anser är de viktigaste. Om du bara orkar ta tag i en av dessa kommer du vara på riktigt god väg. Och gör du alla tre har du vad du behöver för att sköta din digitala marknadsföring på ett smart och effektivt sätt.
▷ Läs mer och se avsnittet: #TinaTalks – Lyckas med din digitala marknadsföring – tre oumbärliga tips!
🙌💖🙌
Och du! Missa inte att skriva upp dig på Tinas maillista (scrolla längst ned) och få ett riktigt matigt häfte med allt du behöver för att komma igång med och lyckas på LinkedIn. Jag har så mycket att tacka Tina för när det gäller LinkedIn, som jag inte fattade alls när vi träffades. 💌
4 reaktioner på ”De tre viktigaste grejerna för din digitala marknadsföring 2020”
Hej Elin och Tina!
Tack, alla tips mottages tacksam!
Härligt Carl! 👌👌👌
Känner lite som Tina, Elin; Varför ska någon titta på en gammal gube? 🙂
Min verksamhet bygger ju på att tipsa, förmedla och inspirera unga som gamla till olika upplevelser och då känner jag att det är bättre att visa bilder från de upplevelserna än bilder på mig.. skulle kännas out of box… 🙂
Ja det är såklart olika utifrån vad man gör men kolla på youtube – finns massa ”gamla gubar” där som många (inklusive andra gubar) älskar att titta på ☺️