Optimera dina digitala kanaler för fler besök och sökträffar

Som företagare är det mycket som ska hinnas med under arbetstiden. Även om man vet hur viktigt det är med den digitala kommunikationen kan det hamna långt ned på prio-listan.

Jag fick ett uppdrag från Visit Sweden om att skriva en artikel med konkreta råd till företag inom måltidsturism. Men tipsen jag samlat i artikeln är viktiga för många fler företagare! Särskilt om företaget finns på en fysisk plats dit du vill ha besök.

Det handlar om att optimera, effektivisera och automatisera sina digitala kanaler. Att se till att man enkelt går att hitta där nyfikna potentiella kunder söker!

I artikeln får du lära dig med steg-för-steg-instruktioner:

  • Hur du tar kontroll över eller startar en företagsprofil på Google My Business, för bättre sökresultat på sökmotorer och Google Maps.
  • Samma sak på sidan TripAdvisor, väldigt stor för framförallt restauranger, caféer, hotell och liknande.
  • Hur du kommer igång med sökmotoroptimering på hemsida och sociala medier.
  • Hur du kan tänka när du samlar innehåll för att optimera format för flera kanaler.

Enkelt och hands-on! Läs artikeln här:

👉 Visit Sweden: Spara tid och får fler besökare genom att optimera digitalt

Om du gillade det här inlägget så får du gärna visa det genom att klicka på hjärtat, så jag vet vad jag ska göra mer av!

2

Har innehåll jag skapat lärt dig något nytt, inspirerat dig eller löst något av dina teknikproblem?

På medlemsplattformen Patreon kan du stötta mitt arbete genom att bli månadsgivare så jag kan fortsätta skapa innehåll som det här. Där finns även medlemsskapet Teknifik Academy där du får live-webinars varje månad, TechSupport och mycket mer!

Teknifiks Mailklubb

Du kan också helt gratis skriva upp dig på min mailklubb. Då får du mitt mailutskick direkt i inkorgen någon gång i månaden med tekniktips, guider och uppdateringar om vad jag jobbar på.

(Visited 95 times, 1 visits today)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *