
Som företagare är det mycket som ska hinnas med under arbetstiden. Även om man vet hur viktigt det är med den digitala kommunikationen kan det hamna långt ned på prio-listan.
Jag fick ett uppdrag från Visit Sweden om att skriva en artikel med konkreta råd till företag inom måltidsturism. Men tipsen jag samlat i artikeln är viktiga för många fler företagare! Särskilt om företaget finns på en fysisk plats dit du vill ha besök.
Det handlar om att optimera, effektivisera och automatisera sina digitala kanaler. Att se till att man enkelt går att hitta där nyfikna potentiella kunder söker!
I artikeln får du lära dig med steg-för-steg-instruktioner:
- Hur du tar kontroll över eller startar en företagsprofil på Google My Business, för bättre sökresultat på sökmotorer och Google Maps.
- Samma sak på sidan TripAdvisor, väldigt stor för framförallt restauranger, caféer, hotell och liknande.
- Hur du kommer igång med sökmotoroptimering på hemsida och sociala medier.
- Hur du kan tänka när du samlar innehåll för att optimera format för flera kanaler.
Enkelt och hands-on! Läs artikeln här: