Inlägget innehåller reklam för min egen verksamhet
Strax före jul satt jag i ett möte med två väldigt drivna personer jag träffat genom sociala medier: Tina Lindahl (affärsutvecklare och utbildare i social selling) och Cecilia Victoria Åslund (Digitalsnack Social mediebyrå och podcasten med samma namn).
Tina kontaktade mig för några månader sen efter att hon hört om mig från Drivhuset här i Örebro och att jag vunnit Stora influencerpriset. Vi såg till att träffas och började genast samarbeta. För Tina håller på och bygger en kunskapshub här i Örebro och jag vill ju hålla workshops. Perfekt!
Cecilia kände jag inte mer än att jag känner till deras podcast om sociala medier som jag kollat in. Hon och Tina hade iallafall börjat snacka om en idé att göra en heldag om sociala medier och Tina involverade mig.
Sagt och gjort så satte vi oss strax innan jul i ett första möte. Det var så himla kul för det vara verkligen action från första sekund.
Vi satte namnet, datum, programmet, fixade domän, konton på sociala medier, pratade om vilka fler vi ville ha med och när vi gick därifrån var vi redan halvvägs (kändes det som).
I mellandagarna sågs vi igen, stämde av och planerade inför lanseringen. Jag hade då gjort loggan och den grafiska profilen. Därefter blev det intensivt jobb för mig att sätta upp webbsidan och klura på hur vi skulle sälja biljetterna.
Jag har aldrig anordnat ett event förut – så det har verkligen varit en crash course det här med biljettförsäljning. Men något jag verkligen insett är hur lätt det ändå är att göra saker med rätt team. Där alla gör sin grej, drar sitt strå till stacken och ser möjligheter istället för hinder.
Här kan du läsa om programmet och föreläsningarna – jag kommer hålla min föreläsning om att göra video för sociala medier (som jag hållit för Sveriges Radio tidigare)!
När man bor så här utanför storstäderna så finns det tyvärr inte supermånga tillfällen att öka sin kunskap och inspireras kring sociala medier. Det var därför vi kände att vi ville göra något för företag här i länet! Förhoppningsvis, om det blir succé, så kommer vi ta det vidare till andra städer framöver.
Jag är själv inte superbra på att mingla och tycker olika typer av nätverksevent är superjobbiga att gå på. Ofta när jag är på events eller konferenser så är jag SÅ besviken på mig själv när jag kommer hem för att jag knappt vågat prata med någon. Det är därför jag hellre nätverkar på sociala medier ?
Men på Sociala medierdagen kommer vi att styra upp minglandet genom både aktiviteter och med teknikens hjälp för att se till att ALLA får möjlighet att skapa nya relationer och möta nya människor. Vår moderator, Filip Reineby, kommer leda den biten. En riktigt grym kille från Falun (yay Dalarna) som stammade när han var yngre men bestämde sig för att bli föreläsare och retorikkonsult. Så himla inspirerande och driven kille alltså!
Vi kommer också hålla deltagarantalet lågt för att underlätta nätverkandet – kvalité för kvantitét liksom. Nu är det superpirrigt att sitta och se hur biljetterna börjar säljas iväg. ?
4 reaktioner på ”Så startade vi Sociala medierdagen Örebro”
Är så sugen på att anmäla mig men tyvärr har jag för många föreläsningar i mars. En hel dag tar då för mycket energi. Tyvärr nackdelen med att bara orka jobba halvtid.
Jag förstår helt! Man får prioritera sin tid ❤️
Du är ju helt fenomenal Elin! Ledsen att jag inte hunnit peppa tidigare men alltså jag är övertygad om att det blir en rejäl succé! Så glad att du får skina i ett sånt här team och att det får kännas just lätt. För det blir det ju verkligen när en kompletterar varandra och trivs ihop! Heja heja!
Tack fina Wilda!! ????