Jag hittade den här braiga videon på Linda Hörnfeldts blogg som på ett mycket tydligt sätt förklarar varför det är viktigt att tänka på vad man delar på nätet. För klick, visningar och gillningar är den nya tidens hårdvaluta på nätet och ditt delande kan påverka en kreatörs möjlighet att få betalt och fortsätta skapa innehåll.
När jag lyssnade på JohannaN’s föreläsning om Slow fashion så pratade hon om hur viktigt det faktiskt är att verkligen köpa av den där rättvisa, sjyssta tillverkaren/butiken om man vill att de ska finnas kvar. Inte bara tycka att det är bra utan också visa det – med sin plånbok. På samma sätt är det på nätet men i det här fallet är det inte plånboken lika mycket som just delningar. Vad du tittar på och vad du uppmanar dina kompisar att titta på.
Over and out! (PS! Dela den här videon och #delaoriginalet!)
#56

Workshops
Vill du få nya digitala kunskaper som hjälper dig skapa innehåll och nå ut på internet och sociala medier? Kolla in mina digitala workshops!
Läs mer 
Föreläsningar
Jag föreläser om teknikutveckling, digitalisering, sociala medier, framtiden och mycket mer. Du kan även boka mig som moderator för ditt nästa event – fysiskt eller digitalt.
Läs mer 
Podcast
I min podcast Teknikens under förklarar jag teknikutvecklingen och nya fenomen på ett sätt som är enkelt att hänga med i. Lyssna nu!
Läs mer