Jag hittade den här braiga videon på Linda Hörnfeldts blogg som på ett mycket tydligt sätt förklarar varför det är viktigt att tänka på vad man delar på nätet. För klick, visningar och gillningar är den nya tidens hårdvaluta på nätet och ditt delande kan påverka en kreatörs möjlighet att få betalt och fortsätta skapa innehåll.
När jag lyssnade på JohannaN’s föreläsning om Slow fashion så pratade hon om hur viktigt det faktiskt är att verkligen köpa av den där rättvisa, sjyssta tillverkaren/butiken om man vill att de ska finnas kvar. Inte bara tycka att det är bra utan också visa det – med sin plånbok. På samma sätt är det på nätet men i det här fallet är det inte plånboken lika mycket som just delningar. Vad du tittar på och vad du uppmanar dina kompisar att titta på.
Over and out! (PS! Dela den här videon och #delaoriginalet!)
#56
Prenumerera på Teknifik
Teknifik är nyhetsbrevet och bloggen för dig som vill inspireras till en smartare och enklare digital vardag. Som prenumerant får du nya inlägg som det här direkt till din inkorg cirka en gång i veckan. Tips, guider och fördjupande insikter om teknik, internet och sociala medier.
Denna prenumeration är gratis och du kan avsluta när du vill.

Workshops
Jag har flera års erfarenhet av att leda kurser och workshops, både på plats och digitalt, om kommunikation, sociala medier, AI och mycket mer.

Föreläsningar
Jag föreläser om teknikutveckling, digitalisering, sociala medier, framtiden och mycket mer. Du kan även boka mig som moderator för ditt nästa event – fysiskt eller digitalt.
Läs mer 
Om Teknifik
Jag har drivit plattformen Teknifik sen 2016 med målet att göra teknikämnet mer lättbegripligt och ge fler en enklare och roligare digital vardag. Så här ser mitt fokus och mina kanaler ut just nu.